RECENZE

 

Filmová recenze: Catwoman

Halle Berry v sadomasochistickém kostýmku nakopává zadek Sharon Stone. Nic zajímavějšího na úvod se o Catwoman napsat nedá.

 

Halle Berry v sadomasochistickém kostýmku nakopává zadek Sharon Stone. Nic zajímavějšího na úvod se o Catwoman napsat nedá.

Tom Lone: "Vylezla by tvoje žena na střechu, aby zachránila kočku?"
policista: "Proč ne. Kdyby ta kočka nesla pizzu…"

Patience Phillipsová (Hally Berryová) bývala úplně obyčejnou, osamělou, nesmělou, výstředně oblíkanou (a tvůrci se z Halle Berryové snažili evidentně udělat i nepěkně vypadající) nickou. Její život nestál za nic, dokud nenarazila na kočku, která vládla nadpřirozenými schopnostmi a kdysi (fakt kdysi) dávno už se povalovala i ve stínu egyptské sfingy. Nebo tak něco.

Právě tahle kočka způsobí, že je Patience ve správnou chvíli na správném místě. Tedy na římse několik pater nad ulicí, zrovna když kolem jede fešný policajt s příznačným jménem Tom Lone (Benjamin Bratt). Ti dva si velmi záhy padnou do oka (poté, co Patience díky Loneovi nepadne z několika desítek metrů tvářičkou na dlažbu) a mohl by to být slibný začátek romantické komedie, kdyby nešlo o film volně (hodně, hodně volně) inspirovaný komiksovou předlohou.

Patience se díky své píli, snaze a trpělivosti stane obětí vraždy, protože viděla něco, co vidět rozhodně neměla. Načež se znovu vrací jako Catwoman - chová se jako kočka, jí to, co jí kočka a vypadala by jako kočka, kdyby na sobě neměla prapodivný kožený kostým, který fanoušci svorně nenáviděli už dlouho před uvedením filmu v kinech.

Z mrtvých vstalá Patience je nespoutaná (aspoň natolik, aby to sneslo oko dětského diváka) a prostořeká. Což ji vynese vyhazov z práce. A velkou dávku svobody. Tak už v to v komisech bývá, oficiální džob (vedle obvyklého zachraňování světa) "zvládá" Spider-Man a pak už jen málokdo.

Což ve filmu režiséra s pseudonymem Pitof není prakticky vůbec důležité. Jde hlavně o to, jakým způsobem - pokud možno zajímavým, Pitof látku zpracoval. Odpověď zní: Nijakým. Catwoman zaujme úvodní sekvencí, která formou vybraných novinových zpráv dovysvětluje to, co se na plátně bude dít. Pak už dostává slovo čirá a lehce předvídatelná směs klišé a nepříliš zdařilých digitálních triků.

Skoro se zdá, že se tvůrci přespříliš inspirovali úspěšným "konverzačním tempem" obou Spider-Manů. Hodně se mluví a málo se kope. Což ve Spider-Manovi, jehož hrdina Peter Parker má plnohodnotný civilní život, funguje. V Catwoman, která je po přeměně prostá normálního civilního života, pochopitelně ne.

Jediné, co by ještě mohlo stát za zmínku, je závěrečný souboj Halle Berryové s Sharon Stoneovou. Po jeho skončení ale Catwoman (ta nespoutaná, nesmlouvavá a někdy krutá!) vypouští z úst alibistické hovadiny, škoda mluvit.

Zlatý Tim Buton. Jeho Catwoman v podání Michelle Pfeiffer z filmu Barman se vrací dokázala titulnímu netopýřímu hrdinovi bez mrknutí oka zavařit všechny erotogení zóny. Tato recenze, jak už nadhodila Alena Prokopová v Cinemě, je proto věnována její památce.

Radim Bartík

hodnocení: 40%

Catwoman
USA 2004
scénář: John Brancato, Michael Ferris, John Rogers
režie: Pitof
hrají: Halle Berryová, Sharon Stoneová, Benjamin Bratt
web: catwoman.warnerbros.com

 
 
 
 

ČLÁNKY AUTORA

 
 
 
 
 
 
 
 

Partnerské linky: festivaly 2016