PARTYINFO
EUROCONNECTIONS 2005
Datum konání: |
10.04.2005 - neděle |
Místo konání: |
Praha - Akropolis |
Live: |
Efterklang (DK), Tarwater (D) |
Info: |
http://www.palacakropolis.cz |
Popis: |
start 19:00, vstup 170/200 CZK |
EFTERKLANG (DK)
Efterklang vznikli počátkem roku 2001 v dánské metropoli Kodani. V roce 2003 vydávají na vlastním labelu Rumraket první ep "Springer" v nákladu 500 ks a začínají koncertovat. Jejich vystoupení je záhy dostávají do povědomí kritiky a veřejnosti. Jsou vždy malou audiovizuální událostí, kdy akustické nástroje citlivě doplňuje elektronika a náladotvorné projekce.
V témže roce roce začínají nahrávat své regulérní album "Tripper". Do vlastního studia si pozvali na 34 muzikantů a kamarádů, mezi nimiž můžeme nalézt např. Nilse Gröndahla z dánských Under Byen či členy islandského smyčcového kvartetu Amina, kteří jsou známí svou inspirativní spoluprací se Sigur Rós. Výsledkem je pak neotřelé a originální propojení elektronických a noisových podkladů s akustickými nástroji, mezi kterými můžeme nalézt housle, dechy, klavír či dokonce grónský pěvecký sbor.
"Tripper" vychází v roce 2004 a to nejen v rodném Dánsku, ale také na vyhlášeném britském labelu Leaf. Album také postupně vychází v USA, Kanadě, Japonsku, Číně, Austrálii, Jižní Africe a stává se nejrychleji se prodávajícím debutem v desetileté historii labelu Leaf!
Od počátku roku 2005 Efterklang vydatně koncertují a na turné se v osmičlenném složení objeví v klubech a koncertních sálech Norska, Švédska, Dánska, Francie, Německa, Beneluxu, Velké Británie a 10.dubna 2005 také Česka.
EFTERKLANG – TRIPPER
V Dánsku byli nominováni na cenách kritiky Danish music reviewers jako skupina roku a Nováček roku, Album roku na německém serveru www.cdkritik.de. Na švédském serveru www.thecricket.se - 9. album roku "This is the album to spend your tokens on. Five stars" The Guardian “Astonishing… this music should continue to reverberate in your memory for a long time to come"
Pitchfork
Více informací na:
www.efterklang.net
www.theleaflabel.com
TARWATER (D)
Na společném koncertu s Efterklang bude mít Praha potřetí příležitost ponořit se do zvláštního kouzla německého post-rockového seskupení Tarwater, které nezvykle originálním způsobem balancuje na pomezí elektronické a kytarové hudby.
Bernd Jestram (kytara, baskytara, programming) a Ronald Lippok (bicí, vokály, programming, jinak činný také v experimentálnějším projektu To Rococo Rot) spolu začínali koncem 80. let v jedné východoberlínské punkové kapele, avšak od roku 1995 se naplno věnují především Tarwater.
Za použití zvuků z nejrůznějších zdrojů (od kytar po široký rejstřík samplů a elektronických postupů) ve svém vlastním studiu v Berlin/Mitte vytváří propracované, melodicky velice výrazné skladby kořeněné hlubokým, ovšem někdy až podezřele podmanivým Lippokovým zpěvem v angličtině. Často bývají vnímáni jako následovníci krautrockových spolků Can, Faust apod., avšak před temnými experimenty dávají přednost relativně přístupnějšímu ‚popovějšímu‘ nádechu kratších skladeb a řadí se tak vedle skupin jako Lali Puna či The Notwist mezi novou vlnu uznávaných německých kytarově-elektronických projektů.
Celosvětové pozornosti (jejich popularita vedle domácího prostředí kulminuje v Británii, USA a ve Francii) se jim dostalo především díky albům Silur (1998) a Animals, Suns and Atoms (2000) vydaným u labelu Kitty-Yo. Desky Tarwater stabilně sklízejí velice pozitivní ohlasy u prestižních zahraničních časopisů (NME, The Wire, Grooves, Magic!, Mondo Sonoro…) a jako malou zajímavost lze uvést, že jejich album Not The Wheel (2001) shrnující živé nahrávky, několik prací pro film a divadelní představení a také některé nevydané studiové kusy vyšlo v omezeném nákladu u malého polského labelu Gusstaff Records.
Tarwater našli svůj nový domov u Berlínského vydavatelství Morr Music kde právě vydávají zbrusu nové album The Needle Was Traveling, jehož název poukazuje na jakousi hypotetickou demarkační linii mezi klasicky pojatým psaním písniček a sestavováním tracků, kterou se dvojici Jestram/Lippok daří velmi úspěšně rušit. Vyplňuje ho celkem 14 kratších emocemi nabitých písní (za melodicky nejvýraznější můžeme považovat skladby Across the Dial, Seven of Nine anebo Tv Blood), jež plynule navazují na předchozí autorské dílko The Dwellers from a Threshold (2003) a s minimálně stejně vysoko položenou kvalitativní laťkou pokračují v dláždění nezaměnitelné tarwaterovské cestičky vstříc hudební budoucnosti.
Více informací na:
www.morrmusic.com
www.starcastic.cz